Monday, March 7, 2011

duHai hatiiii.....

sedihnyer skung nie..x sangke mudah jer rupanyer kite ni diketepikan..mudahnyer kite nie dilupakan..mudahnyer kite ni di tolak..huhu...emm..xsangke..mmg xsangke..tapi nie yg sedang aku lalui skung..aku percaya kat kawan aku nie..dier beri aku harapan..tapi seng2 je dier buang harapan dan kepercayaan aku pade dier....

aku dah lame kawan ngan dier..mcm2 dah kiteorg lalui bersama....aku x mengharapkan aku ditatang bagai minyak yg penuh..cukuplah hanye dengan sedikit perhatian..itupun aku dah xdapt skung..

benarlah kate org..hidup ini umpama roda..suatu masa kita diatas..kita sentiasa diperlukan..kita sentiasa dinginkan..kita menjadi antara org penting yg selalu diharapkan..namun kini aku dibawah..kehadiranku ibarat debu..nampak tapi tidak dinginkan..terasa bagai selalu dibuang..di abaikan..

apakah ini salah satu pembalasan yg allah turunkan kepada diriku??sebagai penebus segala dosa2 ku..sedih..mengapa aku perlu melalui fasa ini..x suke...aku x suka!!!

aku cuba menenangkan diriku..aku cuba pujuk hati ini agar x cepat terluka..aku cuba menenangkan akalku agar tidak berfikiran membabi buta..arghhh..kadang aku rasa mampu namun sebenarnya aku tidak!!!aku sering terluka..

namun sebenarnya aku sedar ini semua hanya mainan minda ku..mainan perasaan ku.. yg sentiasa ingin diberi perhatian..yg sentiasa ingin berada dia atas..aku sedar ini kelemahan diriku..aku perlu atasi ia..


ini bukan salah die..mungkin die ingin memastikan semuanya berjalan lancar..aku akan cuba pujuk hati ini untk tidak menyalahkan sesiapa..ini semua hanyalah psyicology belaka...jgn mudah terpedaya atiqah..


tapi aku masih lagi mencari erti sahabt yg sebenar..yg sentiasa mengerti apakah erti sahabt itu..sahabtku sudah ramai yg pergi..walaupun dekat namun kurasa mereka seperti tiada lagi disisiku..

mungkin aku ini tiada keistimewaannya..sebab itu mereka pandg aku sebelah mata..
hai hati...masih merajuk lagi..sudahlah..jagn dilayan rajuk dihati..tapi memakan diri...

sabar dan bertenanglah. duhai hati.....

No comments:

Post a Comment